0
Mój Koszyk
0,00 zł
Twój koszyk jest pusty

Reklamacje

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA DO RĘKOJMI
POUCZENIE O RĘKOJMI

Prawo do rękojmi.

Jeżeli dokonują Państwo zakupów w Sklepie jako Konsumenci (tzn. osoby fizyczne wykonujący czynność z przedsiębiorcą niezwiązaną z jej działalnością gospodarczą lub zawodową) mają Państwo prawo do rękojmi co oznacza, że jako sprzedawca ponoszę odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową.
Prawo do rękojmi WYŁĄCZONE jest wobec Przedsiębiorców.

Podstawą do rękojmi jest wystąpienie w sprzedanym produkcie:
Wady fizycznej, która jest niezgodnością produktu z umową. Dochodzi do niej w szczególności wtedy, gdy rzecz:

  • nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć 
  • nie ma właściwości, o których konsument został zapewniony przez sprzedawcę lub reklamę 
  • nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy okazji zawierania umowy, jeśli przedsiębiorca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia 
  • została wydana kupującemu w stanie niezupełnym 

Wady prawnej która może polegać na tym, że kupiony przez konsumenta towar:

  • jest własnością osoby trzeciej
  • jest obciążony prawem osoby trzeciej;
  • cechuje się ograniczeniami w korzystaniu lub rozporządzaniu nim w wyniku decyzji lub orzeczenia właściwego organu;

Termin do skorzystania z prawa do rękojmi wygasa po upływie 24 miesięcy od dnia:
w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy tj. od dnia, w którym odebrali Państwo przesyłkę z towarem.

Przy czym przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży.

W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu.

Jeżeli Sklep zataił by podstępnie wadę sprzedanego produktu mogą Państwo wystąpić z rękojmią nawet po upływie powyższych terminów.

W sytuacji wystąpienia wady mają Państwo możliwość złożyć do naszego Sklepu reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań:

  • wymiany towaru na nowy;
  • naprawy towaru;
  • obniżenia ceny – z określeniem kwoty, o którą cena ma być obniżona;
  • odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.

Aby skorzystać z prawa do rękojmi, konieczne jest przekazanie informacji w dowolnej formie, wraz z dokładnym opisem wady, poprzez:

Mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza reklamacyjnego jednak nie stanowi to warunku do przyjęcia reklamacji.

Wzór formularza do pobrania na stronie sklepu tutaj (prawy przycisk myszy i "Zapisz jako").

Jako sprzedawca mam obowiązek ustosunkowania się do Państwa żądań w ciągu 14 dni. Brak mojej odpowiedzi w tym terminie skutkuje uznaniem reklamacji jako zasadnej.

Odpowiedź w sprawię reklamacji jest wysyłana na podany przez Państwa adres e-mail.

W razie zwrotu pieniędzy lub różnicy ceny, Sklep wydaje pisemne poświadczenie o zwrocie świadczenia.

Spory dotyczące reklamacji Konsumenci mogą dochodzić w drodze MEDIACJI, która dla konsumentów jest nieodpłatna. Więcej informacji na stronie rządowej UOKiK http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pomoc/
 
Jeżeli z jakiegoś powodu nie posiadacie Państwo dowodu zakupu w postaci paragonu, prosimy o pobranie, wypełnienie stosownego Oświadczenia i wysłanie go wraz z formularzem odstąpienia/formularzem reklamacyjnym.
Oświadczenie jest do pobrania tutaj
 

WAŻNE INFORMACJE DODATKOWE
 
1. Reklamację należy zgłaszać tylko i wyłącznie w formie mailowej na adres: reklamacje@hurtowniazabawek.pl
Należy opisać uszkodzenie oraz dołączyć zdjęcia uszkodzenia.
 
2. Kupujący jest zobowiązany do odesłania wadliwego produktu do siedziby Sprzedającego najtańszą przesyłką (np. za pośrednictwem Poczty Polskiej). W przypadku wysłania reklamacji droższym spedytorem, Sprzedający zwraca koszty wysyłki najtańszego przewoźnika.
 
3. Kupujący zobowiązuje się do należytego zapakowania produktów oraz dołączenia do nich dowodu zakupu t.j. paragonu bądź kopii faktury VAT chyba że Sprzedający zdecyduje inaczej.
 
4. Sprzedający NIE PRZYJMUJE przesyłek pobraniowych.
 
5. Sprzedający zastrzega sobie prawo nie przyjęcia/odrzucenia reklamacji jeżeli:
 - przesyłka została wysłana za pobraniem
 - w przesyłce brak zgłoszenia reklamacyjnego bądź innych danych ułatwiających kontakt z Kupującym
 - przesyłka nie zawiera dokumentu kupna - paragonu bądź faktury
 
Bezpieczne zakupy
Szybka dostawa
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Ok